Auswirkung von adaptivem Testen auf das emotionale Erleben in Testsituationen
Zusammenhang zwischen physiologischen Maßen und dem subjektiven Erleben von Leistungsemotionen
Einflussfaktoren auf psychophysiologische Prozesse in Leistungssituationen
Meta-Analyse zum Einfluss von Eltern auf Leistungsemotionen von Kindern und Jugendlichen
Forschungsinteressen
Situative, familiäre und personenspezifische Einflussfaktoren auf Leistungsemotionen
Verwendung physiologischer Maße zur Erfassung von psychologischen Prozessen in Lern- und Leistungssituationen
Statistische Analysen zur Modellierung von intraindividuellen Zusammenhängen und Prozessen
Hintergrund
Seit Okt. 2022
Doktorandin an der LMU München, Labormanagerin des FEEL-Labors
Sep. 2021 bis Sep. 2022
M.Sc. Psychological Research Methods with Advanced Statistics (University of Sheffield) Abschlussarbeit: “Effect of a Parent-based Early Language Intervention on Parental Linguistic Input and the Mediating Role of Parental Self-Efficacy”
Okt. 2019 bis Aug. 2021
M.Sc. Psychology: Learning Sciences (LMU München) Abschlussarbeit: “Predictors, Components, and Outcomes of the Home Literacy Environment”
Okt. 2016 bis Aug. 2019
B.Sc. Psychologie (LMU München) Abschlussarbeit: “Influence of Perceivers‘ Self-Interest on Perceptions of a Whistle-blower”
Stipendien und Preise
“Outstanding Performance Prize” for the highest aggregate mark of MSc Psychological Research with Advanced Statistics 2021/22
DAAD Stipendium für ein Masterstudium im Ausland (ca. 30.000 EUR)
University of Sheffield Psychology Bursary Award (1.500 GBP)
University of Sheffield International Postgraduate Merit Scholarship (6.250 GBP)
Konferenzbeiträge und Vorträge
Wünsch, M., Min, J., Eckerskorn, F., & Frenzel, A. C. (2024, November 25-27). Relation between Physiological and Self-Report Measures of Achievement Emotions – A Psychometric Network Approach [Paper presentation, invited symposium]. EARLI SIG27 Conference, Trondheim, Norway.
Wünsch, M. (2024, November 4). Physiological processes as a “component” of achievement emotions? – A psychometric network approach. Invited talk at the Quantitative Methods Hub at the Department of Education, University of Oxford.
Wünsch, M., Min, J., Eckerskorn, F., & Frenzel, A. C. (2024, September 16-19). Es kommt auf die inneren Werte an: Inter- und intraindividuelle Zusammenhänge zwischen psychophysiologischen Maßen und selbstberichteten Leistungsemotionen. [The Inner Values Count: Inter- and Intra-Individual Relations between Psychophysiology and Self-Reported Achievement Emotions; Poster presentation]. Biannual Meeting of the German Association of Psychology [Deutsche Gesellschaft für Psychologie, DGPs], Vienna, Austria.
Eckerskorn, F., Wünsch, M., & Frenzel, A. C. (2024, September 16-19). Beeinflusst das akademische Selbstkonzept State Emotionen und physiologische Reaktionen in in-vivo Testsituationen? Eine Laborstudie mit angehenden Lehrkräften [Does the Academic Self-Concept influence State Emotions and Physiological Reactions in in-vivo Testing Situations? A Lab Study with Pre-Service Teachers; Paper presentation]. Biannual Meeting of the German Association of Psychology [Deutsche Gesellschaft für Psychologie, DGPs], Vienna, Austria.
Wünsch, M., Luning, S., & Frenzel, A. (2024, April 11-14). Adaptive Testing – Blessing or Curse? Physiological and Subjective Stress Responses to Adaptive versus Fixed-Item Tests [Poster presentation]. 2024 AERA Annual Meeting, Philadelphia, PA, United States.
Wünsch, M., Frenzel, A., & Luning, S. (2024, March 18-20). Physiologische und Subjektive Stressreaktionen in Adaptiven vs. Nicht-Adaptiven Tests [Physiological and Subjective Stress Reactions in Adaptive vs. Non-Adaptive Tests; Paper presentation]. 11. GEBF Tagung, Potsdam, Germany.